کشف ویروس جدید برای گوشی‌های آندرویدی
کشف ویروس جدید برای گوشی‌های آندرویدی

کشف ویروس جدید برای گوشی‌های آندرویدی

به تازگی ویروسی با نام Avigilante شناسایی شده که گوشی‌های مبتنی بر پلت‌فرم آندروید را هدف گرفته و اطلاعات شخصی کاربران را سرقت می‌کند.

کاربرانی که نرم‌افزار Walkinwat را دانلود کرده اند باعث ارسال پیامک‌های آلوده به افراد در لیست خود شده‌اند. Walkinwat نسخه رایگان نرم‌افزار Walk and Text است که با قیمت 54/1 دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار با قابلیت قدم زدن و تایپ پیامک، این امکان را فراهم می‌کند که دوربین دستگاه همزمان روشن شده و کاربر همه اطراف را در صفحه نمایش گوشی ببیند.
نسخه تروژان این نرم‌افزار فقط به شکل غیررسمی از طریق وب‌سایت‌های به اشتراک گذاری فایل در دسترس است.
این پلت‌فرم به کاربران امکان می‌دهد که از هر جایی نرم‌افزار دانلود و نصب کنند و از دست آسیب‌پذیری‌هایی که سازندگان و اپراتورها تعیین کرده‌اند رهایی یابند، اما کاربران نمی‌توانند تصور کنند هر چیزی که دانلود می‌کنند خطری دستگاه آنها را تهدید نمی‌کند. آخرین نسخه تروژان‌های آندرویدی همانند DroidDream این نیاز را به وجود می‌آورد که کاربران از گوشی خود بیشتر مراقبت کنند. اوایل سال جاری گوگل 50 نرم افزار آلوده را که باعث آلودگی هزاران دستگاه گوشی شده بود از فروشگاه نرم‌افزاریApp Market حذف کرد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

:: موضوعات مرتبط: نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: Avigilante, سرقت اطلاعات شخصی کاربران, نرم‌افزار Walkinwat, نرم‌افزار با قابلیت قدم زدن و تایپ پیامک, Walk and Text, ,
نویسنده : Mehr